Sent första inlägg

Jag kan ju inte säga godmorgon nu för de är de ju lite väl sent för =) På förmiddan idag fick vi besök av Linda & Leon, jätte mysigt. Märks väldigt tydligt att Leon både är äldre och och att han är kille, för vilken fart.... När dom gick drog både jag och Felicia en lättnadens suck =) Nee inte riktigt, men han hade energi han! Lite lunch hann vi med också innan dom gav sig av hemåt igen, kyckling, bulgur och lite gucca... gott!

Efter detta packade jag in mig och hjärtat i bilen och hon somnade på 1 sek, hade helt hoppat över sin förmiddags "nap" idag så hon var lite trött. Åkte ner på stan för att hämta upp min moster och kusin och skjutsa ut dom till Birsta... där vi också stannade ett tag och har nu precis kommit hem. Så nu ska jag sätta mig på golvet och leka lite med hjärtat...

Kommentarer
Postat av: mingla

Ska på anställningsintervju nästa vecka. Har du erfarenhet kring det? Vad ska man tänka på och kan du ge lite tips? Vore snällt :)

2008-01-04 @ 16:47:24
URL: http://fuckmingla.blogg.se
Postat av: Sofia

Fullspäckad dag med andra ord :)
Nehöver lite hjälp, vet du nån passande film för en tjejkväll? Har total idétorka!

2008-01-04 @ 17:23:43
URL: http://fiaslivsblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

mingla -
Erfarenhet och erfarenhet, jag har varit på några stycken. Dom flesta har jag faktiskt fått jobb på men några inte, sen om de beror på intervjun eller inte det vet jag inte =) Men de jag brukar tänka på att försöka tänka igenom några "standardfrågor" innan så jag vet på ett ungefär vad jag ska svara. Typ sådana som "varför ska just du få det här jobbet?"

Det får inte låta som ett helt inövat svar men man vill inte heller sitta helt oförberedd på en intervju. Sen om du ska ha med dig några papper, se till att ha fixat allt det klart i förväg så du ger ett ordnat intryck när du kommer dit. Sen beroende på vad det är för jobb tycker jag även man ska tänka på klädsel, något som ger ett bra intryck. Självklart är ju det viktigaste att man ser hel och ren ut. Lycka till på din intervju, jag ska hålla tummarna för dig!

Sofia -
Åhh "The Holiday" finns det någon film som kan passa bättre =) Jag verkligen älskar den! Tror jag blev kär i Jude Law efter den *ler*

2008-01-04 @ 23:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0