Studiebesök på förlossningen

I tisdags när jag var hos Barnmorskan så nämnde jag för henne att jag tyckte att det var mindre fosterrörelser nuförtiden, men jag tänkte att det berodde förmodligen på att det börjar bli så pass trångt. Men hon tyckte ändå att jag borde ta kontakt med förlossningen för en CTG när jag kände som jag gjorde. Men jag är ju sån som drar ut på sånt där och kände att jag inbillade mig nog bara så jag gav det några dagar till. Imorse när jag vaknade kände jag dock att nu hade det gått så många dagar då jag känt mindre och jag skulle inte förlåta mig själv om det faktiskt var något och jag bara struntade i det. Så jag ringde på förlossningen och dom ville såklart att vi skulle komma in för en kontroll och naturligtvis så började V röra sig mer än på hela veckan =) Men nu känns det jätte skönt att veta att allt var bra och personalen fick mig absolut inte att känna att jag hört av mig i onödan, snarare tvärtom.

Efter besöket tog vi en fika i Birsta och var och köpte lite blommor för plantering sen hem för lunch. Efter det tog jag en skön prommis i solen och har även hunnit med att ge båda våra badrum en rejäl storstädning, härligt. Nu sitter jag och laddar i soffan för middag hos Gustins ikväll, imorgon är det matstafetten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0