En dag kvar!!

Gäller att hålla tungan rätt i mun när man städar ;)
Ursäkta tjatet om min nedräkning, men som ni kanske förstår så längtar jag lite till min semester ;) Och imorgon jobbar jag min sista dag och sen ska jag vara hemma i sex veckor, såå underbart! Vår semester kommer innehålla tid i stugan, jag och kärleken ska få lite egentid en vecka och spela lite golf, hyrt stuga på Gotland och baara vara =)

Ikväll blev det middag på Sushi restaurangen och sen tog vi en sväng med Johanna på Mio för att kika på soffa till deras nya hus. Sen blev det ett besök på Coop där vi inhandlade lite glass som Felicia ska få bjuda på dagis imorgon. Det är hennes sista dag innan sommarlovet och sen ska mitt lilla hjärta byta avdelningen till hösten, till dom lite större barnen =)

Tisdag!

Fyy nu är det riktigt segt att jobba, vill verkligen ha semester. Men det är bara att bita ihop dom sista dagarna. Efter jobb och middag så åkte jag, Felicia och Johanna en sväng ut på golfbanan för att testa min nya putter. Jag måste tydligen göra något bra för i helgen kom Niklas hem med en alldeles ny, fin putter till mig =)

Nu är räkningarna betald och nu ska jag krypa ner och läsa saga för Felicia. Kanske jag blundar lite jag med för jag är så himla trött ikväll...

Dop... som blev bröllop =)

I lördags fick jag och Niklas lite egentid och skulle åka upp till Fia & Jonas stuga i Utvik för att fira lilla Nils dop... och det blev inte vilket dop som helst, det blev BRÖLLOP. Fina fina Fia är nu "Fru Melander" och hon var så himla fin, dom var så himla fina, allt var så himla fint =) Många tårar rann ner på mina kinder, jag var så glad och tacksam att jag fick dela den fina dagen med dom.

Midsommar

Inte lätt att fånga alla tre på bild samtidigt =)

Nu är vi hemma igen efter en underbar helg ute i stugan. Åkte ut i torsdags efter jobbet och mötte upp Niklas & killarna och även Niklas mamma =) Har varit jätte mysigt att få umgås allihopa i några dagar! Midsommar blev en ganska lugn men mycket trevlig tillställning med väldigt god mat. Annars har vi mest njutit av att vara ledig, få tid tillsammans och massa god mat. Och nu räknar vi ner dom sista dagarna innan semestern, sen är det sex veckors ledighet, hur skönt ska inte de bli då?!

Sångfågel

Felicia har sånguppvisning för mig ikväll.... mössan är prinsesskrona ;)

Efter jobb och dagis idag mötte vi upp mamma och pappa för lite middag och sen begav vi oss till min farmor för att fira att hon fyllt år. När vi kom hem passade jag och skroten på att vara ute en stund i det fina vädret, pysslade på lite baksidan med blommor och annat =) Nu sover hjärtat och jag ska ta tag i lite tvätt och disk. Den här veckan är Niklas och killarna lediga för fotbollsskola och tennisskola men på torsdag åker vi alla ut och myser i stugan över midsommar!

Ny vecka... igen!

Åh herregud vad tiden bara springer iväg, trodde den skulle släpa sig fram nu när semestern närmar sig men inte då =) Förra veckan var väldigt hektisk med aktiviteter varje dag och sen avslutade vi helgen i stugan. Där ute blir det minst sagt resultat, Niklas, pappa och lillebror har målat och lagt golv i de flesta rum, blir så himla fint!

Ikväll efter middagen ringde Felicia själv till Engla och bestämde playdate, sötnosarna! De blev en stund på cyklarna, en stund i lekparken och kvällen avslutades hemma hos Engla med familj, lika trevligt som vanligt =) De var en trött skrotråtta som somnade när vi kom hem och jag tror att jag snart ska göra henne sällskap för jag är lika trött.

Ledig dag!

Här hemma blev det en tidig morgon, vilket jag förstod då Felicia somnade redan innan kl sju igår kväll. Som tur var gick jag också och la mig tidigt så de gick ganska bra =) Vi tog med oss täcke och kudde till soffan och har myst till Madicken och nu är det dags att göra lite frukost. Dagis är stängt idag så vi fick en extra ledig dag tillsammans, myssit! Så nu ska vi starta dagen så får vi se vad den har att bjuda på idag.

Kanske det har lossnat...?!

Igår morse klev jag upp tidigt och åkte och spelade golf med Johanna, jag gjorde mitt livs första par och jag sänkte mig. Tjihooo, vad glad jag blev. Kanske det har börjat lossna lite granna iaf, kändes mkt bättre än vad det gjort tidigare =) Åkte direkt från golfen ut till stugan där jag och skroten spenderade kvällen med mamma och pappa.

Felicia var ovanligt morgonpigg idag och öppnade sina blå kl sex!! Lite väl tidigt tyckte mamman men de var bara att kliva upp. Efter frukost snörade jag på mig skorna och sprang 6 km, skönt för mig =) Annars har det idag varit en lite halv jobbig dag för vi samlades med släkten och strödde morfars aska i havet, som hans egen önskan var. En liten blomma kastade vi i havet som han får titta på uppifrån änglarna, vi saknar dig morfar!
Nu ligger jag och slöar i soffan, imorgon kommer min lite större älskling hem... mycket roligare då =) Men ikväll blir det en tidig kväll för mig för trött är bara förnamnet.

TGIF!!

Äntligen fredag!!! Vaknade med en hemsk huvudvärk som jag ska försöka få bort under dagen med vatten och alvedon. Ikväll kommer Niklas och killarna så då ska vi ha lite fredagsmys och äta taccos =)

I skrivandets stund har jag utsikt över kyrkan i stan dit det strömmar människor för skolavslutning, vilka sommarkänslor!

Trädgårdsfix!

Finaste Johanna kom med lite liljekonvaljer igår =)

Idag är de torsdag så jag har varit och lämnat skatten hos M, alltid lika tomt här hemma när inte hon är här... Passade på att svänga in i Birsta och köpa lite blommor ut till baksidan på vägen hem. Väl hemma så blev jag inbjuden på middag hos Johanna och Mattias så jag köpte med mig lite jordgubbar och glass till efterrätt. Såå härligt att kunna sitta ute och njuta och känna att sommaren kanske snart är här iaf =)

Nu har jag precis kommit in efter att ha planterat blommor, klippt gräset och rensat lite i rabatten. Så nu ser baksidan ganska mysig ut iaf, lite fler blommor så får de räcka sen!

Myys barra!!

Här pågår en massa saker just nu... skatten och jag håller på att städa, ja de är ju onsdag ;) Tvättmaskinen rullar och i ugnen står en rabarber och hallonpaj fast för tillfället tar vi igen oss med lite kaffe, men vi fortsätter strax =) Är faktiskt helt underbart att städa i förebyggande syfte och inte när de är jätte smutsigt... vilket de för de mesta brukar bli för mig.

Kalas!

En kalasklar prinsessa <3 (varför blir de inget hjärta?!)

Ikväll har vi varit på kalas hos William som blev fyra år, tänkt vad tiden går fort =) Mamman tyckte de var jätte mysigt att få komma och dricka lite kaffe och surra med Linda och Felicia hon passade på att laga lite mat åt oss under tiden... Ikväll är jag otroligt trött, känns som förra veckan och helgens bravader har satt sina spår. Så nu ska jag göra min vanliga "bloggrunda" och sen blir det natti natti =)

Nedräkning...

Idag kände jag mig sjukt omotiverad på jobbet, hade inte alls någon lust att vara där... så nu har jag börjat nedräkning mot semester. Fyra veckor till ska jag jobba och jag vet ju att det brukar gå ganska fort =) Annars så har jag och hjärtat myst på här hemma idag, spelat spel, läst saga och bara njutit av att ha varandra. Har även hunnit med att slipa på skrivbordet som ska få flytta in i skrotråttans rum, så imorgon blir det målartvätt och sen kommer vita färghinken fram =)

Nu är jag jätte hungrig så jag måste nog ta en kopp the och stoppa något i magen!

6 juni!!

Idag är det Sveriges nationaldag och det har vi firat med att hjärtat hade sin första "stora" gymnastikuppvisning, och dom var så duktiga såå =) Kullerbyttor och balansgång fick dom visa upp...

Annars har de senaste dagarna varit rätt hektiska... onsdag utbildning i Sundsvall, torsdag konferens och sen direkt upp på Gålsjö bruk för lite teambuilding där de blev en rätt sen men otroligt rolig kväll. Hem fredag em och direkt iväg på After Work där de blev en lika sen och rolig kväll. Jag behöver nog inte säga att jag var rätt så seg på lördag morgon, men iväg på golfbanan och så blev det. Ut till stugan direkt efter där Niklas och lillebror jobbade på med nya stugan och själv åkte jag iväg till Sundsvall för middag och bio med flickorna.... SATC 2, kan man låta bli att älska dom?! =)
Hjärtat "går på balansen" som hon själv säger =)

Rent och fräscht!

Idag har jag varit på utbildning hela dagen i Sundsvall, riktigt bra var den också! När jag kom så stog middagen färdig på bordet, lovely =) Mamma kom förbi en stund och sen hjälptes vi åt att städa huset, nya rutinen är att onsdagar är städdag... ska försöka hålla det nu!

Nu är det sängen för mig för imorgon är det konferens i Sundsvall och sen direkt därifrån till Gålsjö Bruk för lite teambuilding till på fredag.

Välkommen juni!

Juni visade sig från sin bästa sida idag, underbart väder...varm och soligt, hur skönt som helst! Efter att jag hämtat hjärtat på dagis åkte vi hem och lagade middag som intogs ute. Niklas klippte gräset och jag bakade en paj och efter en stund fick vi även sällskap av Johanna & Mattias. Jag och Johanna passade på att ta en prommis och nu har jag precis sett sista avsnittet av Desperate... en alldeles BRA dag med andra ord =)