All in på Liseberg

En heldag på Liseberg var planerad, och man kan inte anklaga oss för att frångå våra planer... elva timmar på Liseberg klippte vi =) Var extremt med folk där idag och köerna till karusellerna var väldigt långa, men vi är jätte nöjda och inte minst skatten. Hon förvånade oss alla med att till och med åka berg och dalbana... men då kröp det fram några tårar. Två STORA chokladvinster blev det också och nu är vi alla VÄLDIGT trötta så nu blir det sängen.

Åkte naturligtvis ifrån kabeln för att ladda över kort på datorn så det får bli några dåliga mobilbilder tills vi kommer hem.
Premiär åket i berg och dalbanan =)

Framme i Göteborg

Nu är vi ÄNTLIGEN framme på hotellet, blev en lång bilresa på en och samma dag men vi gjorde några stopp för att det inte skulle bli så jobbigt för skatten. En guldstjärna fick hon när vi kom fram för hon har varit helt underbar, inte klagat nästan någonting. När det var 5 mil kvar!! då började hon säga att hon ville vara framme. Men nu har vi landat och packat upp och skatten har krypit upp i sängen med sin bärbara DVD och kollar på film, själv ska jag också krypa ner brevid henne och snusa i mig i hennes hår och somna gott. Vi laddar för en heldag på Liseberg imorgon!

Snart packad och klar...

Åhh som jag har njutit hela dagen, känns helt underbart att skatten är hemma. Mitt leende på läpparna vill aldrig försvinna och som jag har pussats och kramats hela dagen =) Vi har bara tagit en soft hemmadag och myst, vi har pysslat och myst i soffan. Ikväll fick vi även mysigt besök av Jessica som hunnit åka hem till London igen när vi åker hem =(

Väskorna är nästan packad och klar för morgondagen då vi sätter oss i bilen och styr mot Västkusten. Vädret ser tyvärr dock ut att bli betydligt bättre här hemma så det känns lite tråkigt men det ska bli jätte mysigt med en semestervecka tillsammans.

Skatten är redo som brudnäbb på Johanna & Mattias bröllop, världens sötaste näbb!

Älskade skatt

Imorgon kommer äntligen äntligen du hem min lilla skatt, som vi ska kramas och pussas. Jag saknar dig så det gör ont i hela kroppen och kan nästan inte tänka på dig utan att det kommer fram en tår... Men imorgon, då är det du och jag igen skatten!

Östersund tur och retur!

Igår morse klev vi upp tidigt för att åka på en liten roadtrip till Östersund, anledningen var att vi var bjuden på bröllop igår. Vi passade på att åka upp en stund innan så vi kunde luncha på stan och hinna med lite shopping, och några fynd blev det =) Gjorde ett besök på Snö of Swedens outlet och där fanns det mycket, blev två halsband och två armband.

Hittade även en underbar inredningsbutik, eller två egentligen. Hamngatan 12 och Hamngatan 10, besök dom om ni har vägarna förbi, helt klart värt det!
Redo för bröllop! Mitt halsband köpte jag i sommar och kommer från Efva Attling, är supernöjd och har redan använt det massor!!

Tomt hus

Igår åkte vårt besök vidare och huset blev väldigt tomt på en gång. Vi drog genast igång att dammsuga och städa hela huset, skönt när man haft mycket folk hemma. På eftermiddagen åkte jag och träffade skatten en stund, känns som hon varit borta en evighet nu... men nu är det inte så många dagar kvar. På kvällen hade vi sedan middag hemma med flera av våra vänner och det var väldigt trevligt. Jessica och Rory är hemma från London och då är det klart vi måste ha lite kalajs =)

Hann även fixa med lampor och lite andra detaljer igår så vardagsrummet börjar närma sig att bli klart och jag känner mig riktigt nöjd!
Lampor från Tine K som är beställd från Mamsell Caramell och dom fina
betongljusstakarna jag köpte på Ulvön kommer från Gotland och Tove Adman.

Sol & Värme

Idag kom äntligen badvädret tillbaka, så vi packade badväskan och tog med vårt besök till vårt sommarställe. Där blev det bad, solning och vattenkrig?!, måste fördriva tiden för barnen som är med så jag drog igång ett vattenkrig, men så kul det var =)

Nu har vi suttit ute hela kvällen och ätit gott och spelat sällskapsspel, en riktigt härlig kväll. Men nu har vi landat i soffan och tröttheten kryper på ;)

Allt löser sig...

Jamen på semester är väl klart vi ska! =) Tyvärr kunde dom inte laga vår bil förrän i början av augusti, men som tur var tecknade vi försäkring där vi har rätt till hyrbil så det får bli en sån till veckan när vi skall iväg. Blir en liten merkostnad för oss och de känns surt men det löser sig iaf!

Ikväll har vi fått besök av barndomskompisar till A, jätte mysig familj. Så vi har ätit god mat, druckit gott vin och spelat sällskapssel. Imorgon säger vädergudarna fint väder så vi hoppas på en stranddag, är på tiden nu.
Sov gott alla mina vänner!

För varje dag som går är en dag närmare tills jag får hålla om dig min skatt.

Helvetes jävla skit!!

Usch så mycket grodor, men ibland är det helt okej och säga så. Igår när vi åkte ut till vårt sommarställe för att fira min mamma så tvärstannar en bil framför oss, vi hinner som tur var få stopp men när vi sen står och väntar på vad han tänker göra så lägger han gasen i botten och tokbackar?! in i oss. Vilken idiot... och så himla tråkigt. Vi hann ha bilen i 5 dagar!!! Helt intryckt, bucklig och inte speciellt körvänlig bil har vi just nu, och vi som ska åka på semester till veckan =( Men A är på försäkringsbolaget nu och försöker fixa allt så jag hoppas det löser sig.

Riktigt skitväder idag också så de innebär att det får bli en städ och fixardag... men det behövs!

Junsele djurpark

Under vår första semestervecka gjorde vi en dagsutflykt till Junsele djurpark, vi hade faktiskt turen att få se väldigt många djur då vi kom precis då det var dags att mata dom. Förutom djur fanns även en lekpark och strax nedanför djurparken ett bad som vi besökte efter, det tror jag blev den största hiten hos Felicia =) En mysig liten djurpark men inte mer än så tycker jag, blir det fler djurparksbesök tror jag nog vi tar en annan...

Älskade lilla skatt

Idag blev det Birsta och Drakborgen, jag behövde ladda mitt "Felicia batteri" lite... på sommaren när det är lite längre perioder då vi är ifrån varandra brukar jag försöka åka ner och träffa henne lite, mitt hjärta går sönder annars =/ Och det är så himla underbart att få känna hennes armar runt min hals, hon ringde innan och sa att jag skulle få 3 kramar och 1498 pussar... världens sötaste är du! En dag som denna gör att jag klarar mig lite fler dagar, men när jag vinkade hejdå så brände tårarna i ögonen, om du visste vad jag saknar dig min skatt!
Men nu måste jag torka tårarna på mina kinder och rycka upp mig för vi ska iväg till vänner på middag...

Möhippa

Tidig sommar hann vi även med att ha möhippa för finaste Johanna som skulle stå brud lite senare i sommar ( hon har nu gjort de). Vi var ganska snälla och hade mer en mysig "tjejdag" med picknick, mat och massa skratt. Hon fick dock ett lite knivigare uppdrag och de var att klättra upp för Skuleberget, men det klarade hon utmärkt!
Det var din dag vännen!!

Lite varje dag

Fredag och vädret är väl inte det bästa, men det gjorde absolut ingenting idag för jag hade ändå planer med mamma. En liten tur till Hudiksvall för att gratta min kusin som fyllde år och då passade vi på att besöka en av mina absoluta favorit butiker Ombonat. Där finns så otroligt mycket fint och jag går aldrig därifrån tomhänt.... idag blev det en fin lampa till Felicias fönster och en ram från Skarp Kalligrafi som också har en webshop.

Denna butik är ett måste om man har vägarna förbi Hudiksvall ;)

Hemma rullar det på och något nytt kommer upp eller blir gjort varje dag nu och det känns skönt =) Idag har A lackat lite i vardagsrummet och elektrikern har varit här och fixat lite... Köket är färdig målat nu så där väntar piffet.... Lovar bilder snaart ;)

Roadtrip

Idag packade vi in oss i bilen tillsammans med J & M, och styrde färden upp mot Höga Kusten. Där klev vi på båten till Ulvön, en liten pärla i Höga Kustens skärgård. Och vilken underbar dag vi fick, det var strålande sol, en otroligt mysig miljö, trevligt sällskap och god mat. Hittade såå fina ljusstakar på en liten gårdsbutik och blev alldeles kär... så dom fick följa med hem =) Imorgon blir det en ny liten roadtrip, fast den här gången söderut tillsammans med mamma!
TACK för en underbar dag älskade vänner!

Datenight

När inte skatten är hemma så försöker vi göra sånt som vi oftast inte tar oss för när hon är hemma, så ikväll gick vi ut och åt på en av den lilla stadens restauranger. Maten var kanske lite sisådär, men jag hade mysigt sällskap ialla fall ;) Efter middagen blev det en mysig prommis hem och där fick vi besök av J & M för att se på lite fotboll. Lite goda ostar, kex och ett glas vin lyxade vi till det med då.

Men nu blir det sängen för imorgon ringer väckarklockan tidigt, vi ska på en liten dagsutflykt!

Sov gott!!

Midsommar

Jaa, kanske bloggvärldens senaste midsommarinlägg... men eftersom jag halkat efter så, får jag ta ett inlägg om dagen om vad vi hunnit med i sommar =)

Vår första midsommar i huset blev mycket trevlig med vänner och familj, vi åt god mat, skrattade och hade en liten femkamp (som blev tiokamp). Först en härlig sillunch på dagen, sedan åt vi en god midsommartårta och på kvällen blev det grillning... alla kom dock inte ihåg middagen ;)

Sommar, sol och semester

Semester, och med den kom solen och värmen samtidigt som vi köpte hus, man kan säga att liite annat har tagit upp min tid så därför fick bloggandet ligga vilande ett tag. Men nu har jag så mycket att berätta om, så mycket vi har hunnit med att göra så jag får nog ta och dela upp det på flera inlägg =) Det har hunnits med många härliga dagar på stranden, midsommar, några dagars mys i stugan, Junsele djurpark, möhippa och framför allt bröllop =)

Nu är skatten med M i två veckor och det är så tomt utan henne här hemma, vi har haft så mysigt dom två första semesterveckorna. Vi passar på att försöka fixa lite här hemma eftersom det fick ligga lite på is när vädret blev så bra, men idag har A målat första varvet i köket så äntligen blir det också vitt vitt vitt. En ny bil köpte vi idag också =)