Vecka 33

Bebisen: Nu väger bebisen ungefär 2 kg och är cirka 44 cm lång. Kanske barnet sparkar kraftigt, så kraftigt att det gör lite ont? Här är det stora individuella skillnader. När bebisen är vaken så använder den sina sinnen, den lär sig alltmedan den lyssnar och känner. Bebisen har sannolikt valt en förlossningsposition nu och ligger antingen med huvudet nedåt eller uppåt.

Mamman: Din livmoder befinner sig nu ca 15 cm ovanför din navel. Din viktökning ligger förmodligen mellan 10-13 kg. Din livmoder har blivit ca 500 gånger större än den var innan du blev gravid!

Jag:  Dom senaste dagarna har inte varit några bra dagar, kännt mig helt orkeslös i kroppen och inatt fick jag världens huvudvärk, vilket gjorde att jag inte fick mycket sömn. Vaknade med huvudvärk imorse också så jag bestämde mig för att vara hemma idag så jag hoppas den ger med sig snart. Annars så tycker jag att det blir lite mindre sparkar från lille V och mer bök och rörelser, börjar kanske bli trångt för honom där inne? Dom senaste dagarna har han också börjat få hicka i princip varje dag =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0