Framme i huvudstaden

Nu är vi framme i Stockholm och på hotellet, bilresan gick jätte bra, Felicia skötte sig exemplariskt =) Stannade för lite mat och toalettbesök men annars gick de väldigt smidigt. Mamma & Pappa är och söker parkering och jag hjärtat tar igen oss lite. Jag ska strax göra mig ordning och ge mig iväg på pedikyr som jag bokat in mig på, hur härligt som helst =)

Mysdag med vänner

Efter lite tvätt och fix hemma på fm, så åkte vi upp till Höga Kusten för att hälsa på Fia med familj i deras sommarstuga. Linda med familj var också där så vi hade väldigt trevligt med fika, lek och full fart. Tänk så mycket energi man kan få av att umgås med sina vänner, tack för idag =)

Väl hemma igen så blev vi bjuden på middag hos faster Gnetis och nu har jag tagit fram lite kläder och ska väl ta och packa lite inför morgondagen.

Min fina fina skatt

Fick tillbaka kameran från min bror som lånat den några dagar, och där var ett kort på Felicia som han måste tagit i stugan igår =)

En ny dag...

Vi blev ute i stugan hela dagen igår, vi spelade spel, plockade blåbär och tog det bara lugnt. Lillskruttan skulle inte följa med mamma hem utan skulle sova hos morfar så jag fick åka hem ensam. Passade på att tvätta och fixa lite här hemma och sen blev det film hos J & M. Snabba cash såg vi, jag hade inte sett den än. Mycket bra film men jag mådde riktigt dåligt av filmen, den var allt lite jobbig.

Nu är skrotråttan påväg in till stan igen och på förmiddagen ska vi bara vara hemma och tvätta och packa lite för imorgon åker vi på en liten mini semester =) Åker ner till Sthlm över helgen och sen vidare ner till Vimmerby och Astrid Lindgrens värld några dagar.

Mot havet!

Inget kanonväder ute idag men ändå helt okej, så vi packar en väska och åker ut till havet och stugan. Hoppas ni alla får en bra dag!

Sommarlov!

En liten utflykt med Addes båt för någon vecka sen... =)
Ja här hemma har vi verkligen sommarlov, vi bara tar dagarna som dom kommer och gör inte så stora planer, ganska skönt faktiskt =) Men nu skulle jag vilja ha lite strandväder igen så vi får åka och bada. Besök på VC imorse och de visade sig att de var kanske inte uvi den lilla hade ändå, men dom skickade iväg ett prov på odling så får vi se. Vore ju jätte skönt om det bara var något tillfälligt. Annars har vi haft mysigt besök av Jessica hela em, bjöd henne på lunch och hon hade med sig paket till Felicia och allt, tack vännen!

Nu kommer snart Johanna förbi på en kaffe så de blir nog bara en lugn kväll hemma... idag med =)

Njuter!

I lördags kom min lilla skatt hem till mamman igen, vilken lycka, det är så man känner sig hel igen =) Jag har verkligen försökt ta vara på min egentid och gjort saker jag så sällan hinner göra annars. Avslutade förra veckan med en "tredagars" på Stadsfesten så jag var minst sagt sliten på lördagen =) Men det var det värt, för himmel så kul jag haft!

Efter att hjärtat kom hem så har inte vädret varit det bästa så vi har mest myst på här hemma, varit en sväng till Birsta och idag blev det lite lunch på stan. Vi har precis kommit hem från middag hos Johanna & Mattias och nu sover hjärtat sött. Tror dock den lilla har fått urinvägsinfektion då hon springer och kissar HELA tiden och säger att det känns som någon "biter henne i muttan" (mohaha) när hon kissar, så det blir ett besök hos farbror doktorn imorgon.

Kärlek!

Mitt hjärta håller på att svämma över av kärlek.... för min lilla skatt =) Jag har fått kramats och umgåtts med henne hela dagen så nu känner jag mig nästan hel igen. Jag fick iaf ladda mitt "Felicia batteri" så jag klarar mig dom dagar som är kvar. Så nu ska jag vara duktig på att nyttja dessa dagar och njuta av egentiden så jag är världens bästa mamma när hon kommer hem igen.

Nu ska jag göra mig klar för en kväll ute på smitingen med tacomys, sen ska vi nog avsluta kvällen med en långprommis hem!

Godmorgon tisdag!

Kickade igång dagen med att gå en morgonprommis i solskenet, hur härligt som helst och jag kan känna mig nöjd med mig själv hela dagen. Idag blir det stranden för mig, ska åka ner på Tranviken och få pussa lite på skrotråttan, som jag saknar henne nu! Så nu ska jag äta lite frulle och sen åka och köpa med mig en sallad, lovely!

Helgen!

Haft en jätte bra helg, med båttur, sol, vin och golftävling. Klämde in mycket på en och samma helg så igår efter golftävlingen klubbade jag i soffan några timmar, skönt =) Sen tog min "extra familj", Johanna & Mattias och gjorde lite middag till mig, tur jag har dom!

Eftersom vädret inte är klockrent idag så tror jag de blir mest fix och uträtta lite ärenden idag. Jag har en riktig "sakna Felicia" idag så nu har jag gråtit en skvätt på morgonen. Att prata med henne i telefonen blev för mycket för mig idag, då kom tårarna.... men nu ska jag rycka upp mig och ta tag i mitt hem!

Ut på staden =)

Ännu en dag med kanon väder så jag körde ut till stugan och la mig och solade och läste lite bok, hur skönt som helst. Var ner en snabbis på stan för jag ville hitta något nytt att ha på mig ikväll, men jag hittade inget jag tyckte om så jag får ta någon gammal trasa här hemma =) Ikväll blir det middag ute på Hamnkrogen, kan nästan inte bli bättre än så i det här härliga vädret, så ikväll är de party!!

Sommar & Sol!

Ja vädret kan man då verkligen inte klaga på just nu, dom soliga dagarna bara fortsätter och nu börjar nästan paniken komma att så här länge kan de ju inte vara bra väder så snart börjar det nog regna. Jag har bestämt mig för att vara duktig att ta vara på dessa dagar och kvällar och ladda med dom för att plocka fram dom i minnet till höstens mörka kvällar. En sommar som inte blev riktigt som de var tänkt men vem säger att det alltid ska bli de?! Jag och Niklas har valt att sätta punkt, flera olika anledningar till varför vi inte kan fortsätta tillsammans men inget jag tänker gå in på närmare här utan så är det bara.

Mitt hjärta värker av saknad av min lilla skatt, och hon ska vara borta ytterligare en vecka. M ska ha henne en lite längre period nu då han sällan annars har det så dom passar på att myser tillsammans nu. Vilket jag tycker är jätte jätte bra, samtidigt som jag knappt kan gå in i hennes rum för då håller jag på att dö. Det finns så mycket kärlek inom en...