Sjuk sessa!

Igår gick jag och la mig toksent för att vara mig :) Klockan stod på halv tolv när jag kröp ner i sängen, men jag fick så starkt kaffe hos Flisan så jag var super pigg när jag kom hem... fnissar! Strax efter tolv vaknar jag av att hjärtat börjar gråta massor inne på sitt rum, jag går dit och ska ge henne nappen och känner till min fasa, det luktar spya! Hjärtat hade kräkts ner hela sängen och hela sin pyjamas och luktade inte gott.... Magsjukan härjar ju som bara den runt i vår vänskapskrets så det var väl bara en tidsfråga. Vi lyfte över hon till vår säng och la henne på en handduk... gick inte lång stund förrän hon började hulka och samtidigt som hon grät så kräktes hon igen, mitt lilla hjärta. Man känner sig så hjälplös och önskar man fick vara sjuk istället för dom.

Hon har sen dess inte kräkts något mera men har gjort några antydningar ibland men inget har kommit. Hon är väldigt trött och hängig, lutar sig mot det mesta hon kommer åt. Ska försöka få i henne mycket vätska under dagen och nu ska jag gå ner till tvättstugan och hoppas det är en vänlig själ som har bokat så kanske jag bara kan få tvätta upp hennes sängkläder...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0