Gott nytt 2009!

Tänkte att jag skulle försöka göra en summering av året 2008, ett år som varit väldigt turbulent och händelserikt och jag måste nog erkänna att det varit mitt tyngsta och jobbigaste år jag upplevt. Men jag kan stolt säga att jag kommit ur det som en starkare människa än vad jag själv visste att jag var. Jag har fått inse att ensam är stark och att vill man så går det... och jag har på inte ens ett år byggt upp ett nytt hem och "nytt liv" som jag känner att jag börjar hitta mig själv i och är på god väg att börja må bra igen. Jag har fått underbara stunder med min lilla skatt som under detta år växt och blivit en tuff liten tjej med ett otroligt ordförråd. Året avslutades för hennes del med att bli en liten sångfågel, och när året är slut så sitter nog hela texten till "Bä bä vita lamm" Mamma är så stolt och tycker du är så duktig!

Men utöver det så har vi hunnit med en hel del saker under 2008 som varit väldigt roliga, våren började som sagt tråkigt med en jobbig tid då jag och M flyttade från varandra och jag tog beslutet att flytta tillbaka till Härnösand. Jag och mitt hjärta hittade ett jätte mysigt litet radhus som vi trivs väldigt väldigt bra i. Försommaren inleddes med en härlig resa till solen och Zakynthos med min familj.

Min sommar bestod av mycket tid att fixa här hemma, vara med Felicia men också att träffa och lära känna helt underbara "nygamla" vänner här hemma och det blev en så mycket roligare sommar än vad jag under våren trodde var möjligt. Det var mycket fest, resor och skratt med underbara vänner =)

Hösten inleddes med att Felicia fick dagisplats och började på dagis, något hon kom att ÄLSKA och pratar nästan dagligen om sina nya vänner och fröknar, otroligt skönt för mamman =) Jag fick börja jobba igen vilket jag älskar och det blev en rätt så turbulent höst på jobbet också med mycket slit, men några månader som jag lärde mig otroligt mycket av och som jag ser tillbaka på som väldigt utvecklande. Året slutade dessutom på jobbet med att jag blev erbjuden en ny tjänst och som jag med stor nyfikenhet börjar på när det nya året inleds =)

Jag vill säga stort TACK till främst mina föräldrar, min släkt och mina UNDERBARA vänner jag fått det här året. Ni har gjort att det varit möjligt för mig att komma dit jag är idag och jag är så otroligt tacksam. Utan er hade det aldrig gått. Jag älskar er alla!

♥ Kramar Anna ♥


Kommentarer
Postat av: Marina

Grattis!! Va kul med en ny tjänst på jobbet! Duktig du är! :-) Kram!

2008-12-31 @ 13:24:29
Postat av: Elaine

Ville bara önska dig en trevlig kväll och Ett Gott Nytt 2009! :)



Kram Elaine

2008-12-31 @ 14:43:19
URL: http://twinsisters.blogg.se/
Postat av: Vicky

Du är värd all lycka i världen!!!

Världens starkaste och goaste unge det är du det!!!

/V

2009-01-01 @ 16:42:56
Postat av: marie

God fortsättning! jag tror på det här året jag :)

kramar

2009-01-01 @ 20:05:47
URL: http://mariejohansson74.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0