Vecka 34

Bebisen: Många barn ligger nu med huvudet nedåt. Barnet lyssnar till mammans hjärtslag, magen som kurrar och andra kroppsljud. Inte konstigt att en del barn sedan har svårt att ligga själva i vaggan eller spjälsängen. Barnet vill vara nära dig och lyssna till de här ljuden. De inre organen är nu färdiga, förutom lungorna. De behöver mogna ett tag till, de ska ju anpassas från vatten- till landlivet och luftfyllas när barnet kommer ut.

Mamman: Livmodern tränar för förlossningen nu och du kan känna av det i form av förvärkar, en del svagare och andra kraftigare. En del känner du inte av alls, men du kan känna med handen utanpå magen att den plötsligt drar ihop sig och blir alldeles spänd.

Jag: Tycker magen växer som aldrig förr och jag har verkligen problem att andas nu på kvällarna, får nästan panik över att jag inte får åt mig andan samtidigt som krypet i benen gör mig vansinnig,  A får massera som aldrig förr =) Annars är det fullt ös inne i magen också nu, hela magen bara far fram och tillbaka ser helt sjukt ut från utsidan, det verkar vara en livlig liten krabat där inne =) Man kan nu också känna när Mini sticker ut en fot på ena sidan, tänk att han är så stor nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0