Vecka 23

Livmodern når nu strax över naveln. Fostret väger runt 550 gram och är 28 centimeter långt.

Sedan någon tid finns det mekonium, den första grönsvarta avföringen, i tarmen. Det händer att fostret bajsar redan innan det föds, då färgas fostervattnet grönt av avföringen.

Fostret rör sig mycket, speciellt på kvällarna kan det vara mycket gymnastik i magen. Många kvinnor tycker det känns bra, men några upplever det som obehagligt.

Jag: Har egentligen inte så mycket att säga om den här veckan för det rullar bara på nu känns de som. Var på ett besök hos min läkare då jag haft rätt så mycket sammandragningar redan så jag ville bara kolla att det inte var någon fara. Men det var det inte så jag kan fortsätta att promenera och röra på mig lite, skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0