Vecka 26

Nu utvecklar fostret sina lungor. Det tränar på att andas genom att dra in och ut fostervatten i lungorna. Fostret kan nu öppna och stänga sina ögon. Ytteröronen är helt färdiga och sitter på rätt plats.

Längden är nu cirka 35 centimeter och vikten är ett knappt kilo.

Jag: Det känns som det är några veckor nu som är ganska behagliga, innan det börjar bli tungt och jobbigt. Känner av lite foglossning men det är inte så mycket så jag lider av det. Fick besöka läkaren förra veckan då jag fick ont igen då jag hade sammandragningar och nu blev jag tillsagt att inte träna och ta det lite lugnare på dagarna så det är bara att lyssna nu... Idag har lille V tagit rekort i att böka och sparka omkring. Vid vissa tillfällen känns det som han ska bryta sig ut genom magen, det svider och gör ont och jag är alldeles öm i huden där han hållt på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0