Sjukskriven

Jaa, jag hade ju räknat med att jobba tills slutet på maj och inte vara hemma så länge innan BF, men det blev inte riktigt som det var tänkt. Förra veckan fick jag en ganska rejäl blödning helt plötsligt på kvällen och jag kände att jag borde nog ringa till förlossningen, dom ville att vi skulle komma in på en gång så mamma och pappa fick ta Felicia så jag och A kunde åka till Sundsvall. Jag tog min mobil och mina nycklar och åkte för jag trodde jag skulle komma hem igen efter ett par timmar. Väl på förlossningen konstaterades att det var en ofarlig blödning men jag hade väldigt mycket sammandragningar som också hade gjort livmodertappen mjuk och den hade börjat kortas så jag fick en briccanyl spruta för att stoppa upp det hela så inte lille V skulle titta ut redan. Efter detta blev det mycket lugnare och vi somnade gott. Tyvärr fick vi inte åka hem dagen efter heller utan dom höll oss kvar ytterligare ett dygn så A fick åka iväg och shoppa det nödvändigaste, och behöver jag säga att det var en underbar dusch jag tog när jag kom hem efter två dygn i samma kläder =)

Slutade dock med att jag blev sjukskriven på heltid och jag har varit hemma från jobbet drygt en vecka nu och det har blivit mycket lugnare så det är skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0