Vecka 37

Bebisen: Barnet fortsätter att lägga på sig, men vikten kan variera mer nu. I början av den sista graviditetsmånaden är det vanligt att barnet väger omkring 2750 gram och huvudet är cirka nio centimeter i diameter. De resterande veckorna fram till födseln ökar vikten vanligtvis till 3000-3500 gram och barnets längd brukar hamna på mellan 47-50 centimeter.

Mamman: Hos förstföderskor brukar huvudet (eller stjärten vid sätesbjudning) snart fixera sig i bäckeningången. Du kommer att känna att fostrets position förändras något, och uppleva en slags tyngdkänsla ner mot underlivet.

Jag: Lille V fixerade sig för några veckor sedan, vilket förvånade mig eftersom jag läst att dom oftast inte fixerar sig hos omföderskor, men det blev iaf betydligt bättre för andningen. Men den där tyngdkänslan kom, vissa stunder känns det som jag har ett bowlingklot mellan benen. Just nu längtar jag efter att känna mig rörlig igen, kunna spela fotboll med Felicia, kunna ta på mig strumpor utan att känna att jag nästan ska dö, jag känner mig klumpig och stor nu. Men jag får väl trösta mig med att magen blivit så stor att jag inte ens ser siffrorna på vågen längre =) Men för övrigt mår jag väldigt bra och det är ju jätte nära nu!





Jag och kalaskulan i vecka 37.

Kommentarer
Postat av: Sofia o Hugo

Fiiiiiiin! <3

2012-05-10 @ 22:00:12
URL: http://www.sofiatarberg.blogspot.com
Postat av: Sara

Nä nu är det nära...skööönt! :) Själv jobbar jag 3 veckor till sen så ska jag hem och "boa" innan det är dags för skruttisen att titta ut :) Kram på dig och fina magen :)

2012-05-11 @ 07:19:45
URL: http://mejjans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0