Vecka 38

Bebisen: Barnet förbereder sig nu för att födas. De flesta av alla barn som föds i Sverige kommer ut mellan vecka 37+0 och 41+6.

Mamman: Nu närmar sig förlossningen med stormsteg. Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt. När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar.

Jag: Känner av ganska mycket förvärkar nuförtiden, vissa dagar och nätter ingenting medans andra känner jag ätte mycket, kom inte ihåg att jag kände så med Felicia. Annars mår jag fortfarande bra men det är klart att lille V är väldigt välkommen att komma nu när han ändå är "klar, för jag skulle ljuga om jag sa att jag inte längtar efter att få ha min kropp för mig själv igen. Idag har jag haft någon konstig olustig känsla i kroppen, lite ont och lite illamående så efter middagen föreslog A att vi skulle ta en prommis och nu känns det såå mycket bättre, skönt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0